РОЛЬ ЛІНГВІСТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-97-102

Ключові слова:

лінгвістична дисципліна; креативність; креативне мовлення; творчість; контекст; мовленнєва діяльність

Анотація

У статті висвітлено роль лінгвістичних дисциплін (сучасної української мови з практикумом, української мови (за професійним спрямуванням), основ культури та техніки мовлення, теорії і практики педагогічних комунікацій) у розвитку мовленнєвої креативності майбутніх учителів початкової школи.

На основі аналізу лінгводидактичної літератури дано визначення понять «креативності», «творчості» та «креативного мовлення».

Зауважено, що саме від компетентності, творчості особистості вчителя початкових класів залежить розвиток креативного мовлення учнів.

Зосереджено увагу на практичних заняттях кожної із зазначених дисциплін, що передбачають творчо-дослідницьку роботу над текстами усіх стилів та проведення аналізу як мовних явищ, так і мовних одиниць; характеристику мовних та мовленнєвих форм конкретних контекстів; продукування текстів різноманітних видів; виконання творчих завдань, неоднозначне розв’язання яких потребує від студентів знаходження кількох можливих варіантів, обговорення варіативних методів виконання вправ; організація проблемних та дискусійних ситуацій, конструктивного діалогу, міжособистісних взаємин тощо, що сприяють розвиткові не тільки креативного мислення, але й креативного мовлення, загалом творчого підходу до самого процесу мовленнєвої діяльності.

 

Біографії авторів

  • Тамара ШЕВЧУК, Рівненський державний гуманітарний університет

    кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка катедри теорії і методик початкової освіти

  • Тетяна КОСТОЛОВИЧ, Рівненський державний гуманітарний університет

    кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка катедри теорії і методик початкової освіти

Завантаження

Опубліковано

31.12.2024

Як цитувати

РОЛЬ ЛІНГВІСТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. (2024). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 4, 97-102. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-97-102