МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ РОЗРОБЛЕННЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-3-110-118Ключові слова:
освітня програма; міждисциплінарна освітня програма; міждисциплінарний підхід; компетентнісний підхід; системний підхід; синергетичний підхід; контекстний підхід; суб’єктний підхід; особистісно розвивальний підхід; середовищний підхід; педагогічний (освітній) дизайн; дизайн-мисленняАнотація
Проаналізовано досвід упровадження міждисциплінарних програм у закладах вищої освіти України. Визначено та обґрунтовано методологічну основу їхнього розроблення, що складають підходи: системний (передбачає створення міждисциплінарної освітньої програми як гармонійної та цілісної багатокомпонентної системи з відкритою структурою, системоутворювальними зв’язками, здатної до постійного покращення), синергетичний (розглядає особистість майбутнього бізнес-тренера, здатного до професійного вирішення актуальних проблем і завдань в сфері бізнес-освіти та економіки, до якісної тренінгової діяльності, самооцінювання та постійного самовдосконалення), компетентнісний (дає можливість інтегрувати загальні та професійні компетентності, що наведені у відповідних освітніх стандартах, до компетентностей розробленої програми), контекстний (сприяє інтерпретації професійної підготовки магістрів у контексті їхньої майбутньої професійної діяльності), суб’єктний (уможливлює ставлення до здобувачів освіти як до суб’єктів освітнього процесу), особистісно розвивальний (передбачає розвиток професійно значущих якостей майбутніх фахівців) та середовищний (сприяє проєктуванню інноваційного освітнього середовища для якісної реалізації освітньо-наукової програми). Запропоновано застосування інструментарію дизайн-мислення до розроблення освітньо-наукової програми підготовки здобувачів на другому (магістерському) рівні вищої освіти «Бізнес-освіта та тренерство», що дає змогу максимально врахувати його трудомісткий, синергетичний та рефлексивний характер, а також припускає людиноорієнтоване проєктування освіти та навчання. Зазначено особливості розроблення цієї програми.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Наталя КУЛАЛАЄВА, Марина АРТЮШИНА
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.