ПРО РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДО ЗАНЯТЬ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-3-77-83

Ключові слова:

курсанти; трансформація; цифрові за стосунки; майбутні офіцери; професійна підготовка; змішане навчання; інформаційне середовище; особливості; цифрові технології; цифровізація

Анотація

Інформаційне середовище ВВНЗ з одного боку, має сприяти розвитку глобальних компетентностей курсантів, необхідних для життя в цифровому світі, а з іншого – формувати актуальні професійні знання, вміння та навички, необхідні для відбиття російської агресії та збереження територіальної цілісності й незалежності нашої держави. Цифрова трансформацію військової освіти – системне та синергетичне оновлення необхідних освітніх результатів, змісту освіти, організаційних форм, методів і навчальної роботи та оцінювання її результатів у цифровому освітньому середовищі, через яке освітній процес забезпечується цифровими навчально-методичними матеріалами, інструментами та сервісами. Підкреслено, що важливим елементом функціонування інформаційного середовища підготовки майбутніх офіцерів до занять в умовах змішаного навчання є забезпечення інформаційної безпеки всіх учасників освітніх взаємин. Задля того у ВВНЗ варто розробити нормативно-правові локальні акти, що забезпечують виконання умов безпечного функціонування інформаційного освітнього середовища.

Виявлено, що роль інформаційного середовища підготовки майбутніх офіцерів до занять в умовах змішаного навчання полягає в тому, щоб ефективно та гнучко застосовувати новітні технології. В межах вищої військової освіти інформаційне середовище підготовки майбутніх офіцерів до занять в умовах змішаного навчання базується на засадах цифрової трансформації освіти. Адже інтегрує засади, в межах яких відбувається принципове переосмислення освітньої діяльності курсантів, засноване на унікальних можливостях цифрових технологій.

Підсумовано, що інформаційне середовище підготовки майбутніх офіцерів має стати базою, на якій створюється система засобів забезпечення моделі змішаного навчання. Систематизація моделей змішаних навчальних занять повинна характеризуватись простотою, доступністю, зрозумілістю з метою організації оперативної корекційної діяльності, яка може знадобитися в процесі навчання (оновлення змісту, варіювання функцій тощо). Реалізація моделі змішаного навчання і «занурення» в інформаційне середовище підготовки майбутніх офіцерів, спрямоване на формування професійної компетентності курсантів, нерозривно пов’язані з сучасними форматами освітніх ресурсів. Реалізація виняткових можливостей змішаного навчання нерозривно корелює з цифровізацією освіти й використанням технічних, навчально-методичних ресурсів інформаційного середовища ВВНЗ. Воно виступає платформою для упровадження занять в умовах змішаного навчання, адже інтегрує різноманітні цифрові рішення для організації контролю результатів освітньої діяльності курсантів, систематизації електронних навчально-методичних матеріалів, організації веб-інтеракцій різноманітного характеру.

Біографії авторів

  • Олександр ГАЛУС, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

    доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи, професор катедри менеджменту освіти та педагогіки вищої школи

  • Богдан КРИЩУК, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

    кандидат педагогічних наук, доцент, доцент катедри педагогіки

  • Наталія СІВАК, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

    кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка катедри педагогіки

Завантаження

Опубліковано

30.09.2024

Як цитувати

ПРО РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДО ЗАНЯТЬ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. (2024). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 3, 77-83. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-3-77-83