ФІЗИЧНЕ ЗДОРОВ’Я: НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДИСКУРС У РЕТРОСПЕКЦІЇ (аспект народної педагогіки)
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-1-139-145Ключові слова:
фізичне здоров’я, народна педагогіка, етнопедагогіка, емпіричний досвід, особис-тість, всебічний розвитокАнотація
У статті проаналізовано аспект народної педагогіки (етнопедагогіки) в контексті національного (українського) педагогічного дискурсу.
Відзначено, що людство протягом тисячоліть нагромадило великий досвід виховання і навчання поколінь, зокрема й у сфері фізичного здоров’я.
У роботі зауважено на міжнаціональному аспекті явища етнопедагогіки, майже синонімічних до неї понять народної педагогіки, родинної педагогіки тощо, окреслено еволюцію емпіричного набуття досвіду народної педагогіки крізь століття (щодо фізичного здоров’я), фіксацію його в українській усній словесності й писаних книжних пам’ятках.
Найдетальніше проаналізовано різножанрові національні фольклорні джерела.
Окремим штрихом зауважено на християнізованих поняттях душі і тіла в контексті з фізичним здоров’ям, на ролі культивованих протягом століть народних ігор, воєнізованих вишколів, на певних типологічних паралелях у педагогіці європейських країн.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Роман ПОЛІЩУК
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.