РОЛЬ ЛІНГВІСТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-97-102Ключові слова:
лінгвістична дисципліна; креативність; креативне мовлення; творчість; контекст; мовленнєва діяльністьАнотація
У статті висвітлено роль лінгвістичних дисциплін (сучасної української мови з практикумом, української мови (за професійним спрямуванням), основ культури та техніки мовлення, теорії і практики педагогічних комунікацій) у розвитку мовленнєвої креативності майбутніх учителів початкової школи.
На основі аналізу лінгводидактичної літератури дано визначення понять «креативності», «творчості» та «креативного мовлення».
Зауважено, що саме від компетентності, творчості особистості вчителя початкових класів залежить розвиток креативного мовлення учнів.
Зосереджено увагу на практичних заняттях кожної із зазначених дисциплін, що передбачають творчо-дослідницьку роботу над текстами усіх стилів та проведення аналізу як мовних явищ, так і мовних одиниць; характеристику мовних та мовленнєвих форм конкретних контекстів; продукування текстів різноманітних видів; виконання творчих завдань, неоднозначне розв’язання яких потребує від студентів знаходження кількох можливих варіантів, обговорення варіативних методів виконання вправ; організація проблемних та дискусійних ситуацій, конструктивного діалогу, міжособистісних взаємин тощо, що сприяють розвиткові не тільки креативного мислення, але й креативного мовлення, загалом творчого підходу до самого процесу мовленнєвої діяльності.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Тамара ШЕВЧУК, Тетяна КОСТОЛОВИЧ
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.