ІНТЕРАКТИВНА СКЛАДОВА МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-115-121

Ключові слова:

майбутній учитель математики; методична підготовка; предметно-методична компетентність; інтерактивна складова

Анотація

У рамках предметно-методичної компетентності майбутнього вчителя виокремлено здатність добирати й використовувати сучасні ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти. Такі методики й технології мають обов’язкову інтерактивну складову, що спрямована на забезпечення ефективної взаємодії учнів з учителем, між собою, з освітнім середовищем, у якому здійснюється освітній процес

Запропоновано розглядати інтерактивну складову у структурі методичної підготовки майбутнього вчителя математики на засадах трисуб єктної дидактики математики. Автори розглянули місце і роль інтерактивної складової у структурі методичної підготовки майбутнього вчителя математики, проаналізували її формувальний професійно-методичний потенціал в умовах специфічного рівневого підходу до формування відповідної складової предметно-методичної компетентності майбутніх учителів математики.

З’ясовано доцільність використання поняття «інтерактивний навчальний контент (ІНК)». Обґрунтовано, що  ІНК доцільно залучати до теоретичного і практичного складників методичної підготовки, до змісту навчальних дисциплін, що прямо і опосередковано формують предметно-методичну компетентність майбутнього вчителя.

Встановлено, що посутнім компонентом ІНК виступають навчально-методичні завдання (задачі і вправи). У статті потрактовано поняття «інтерактивні навчально-методичні задачі».

Розглянуто електронні освітні ресурси (ЕОР) для створення широкого спектру інтерактивних навчально-методичних завдань, зокрема стрічок часу і завдань для термінологічної роботи.

Зауважено, що «вбудовуючи» інтерактивні навчально-методичні задачі й вправи в сучасні ЕОР, важливо враховувати специфіку архітектури й функціонування кожного з них, їхні переваги й обмеження.

Показано, що використання сервісів із вбудованим штучним інтелектом вимагає особливої уваги і додаткової роботи: усунення термінологічних і фактичних математичних помилок, методичних огріхів і недоречностей.

Узагальнено, що для виведення студентів на рівень професійної самостійності їх необхідно залучати до процедур самостійного «винайдення», створення, продукування, адаптування інтерактивних вправ в освітньому процесі з математики.

 

Біографії авторів

  • Ніна ТАРАСЕНКОВА, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри математики і методики навчання математики

  • Ірина АКУЛЕНКО, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    докторка педагогічних наук, професорка катедри математики і методики навчання математики

Завантаження

Опубліковано

31.12.2024

Як цитувати

ІНТЕРАКТИВНА СКЛАДОВА МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ. (2024). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 4, 115-121. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-115-121