ТАКТИЛЬНІ ПОСІБНИКИ ЯК ЗАСІБ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-91-97

Ключові слова:

сенсорний розвиток; учні з особливими освітніми потребами; молодші школярі; учні з порушеннями зору; засоби навчання для учнів з порушеннями зору; тактильні посібники

Анотація

Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню та експериментальній перевірці ефективності використання тактильних посібників для сенсорного розвитку молодших школярів із особливими освітніми потребами (порушеннями зору).

Висвітлено особливості сенсорного розвитку молодших школярів з особливими освітніми потребами. Теоретично обґрунтовано тактильні посібники як засіб сенсорного розвитку молодших школярів з порушеннями зору.

У ході педагогічного експерименту, проведеного на базі спеціальної школи, були розроблені та апробовані тактильні посібники, які сприяли сенсорному розвитку молодших школярів з порушеннями зору. За результатами дослідження встановлено, що використання тактильних посібників позитивно впливає на розвиток сенсорної сфери молодших школярів, зокрема зорового, слухового та тактильного сприйняття.

Ефективність засобів підтверджено підвищенням рівня сенсорного розвитку учнів з порушеннями зору. У перспективі передбачається адаптація цього підходу для інших категорій дітей із особливими освітніми потребами.

 

Біографії авторів

  • Тетяна ЗОРОЧКІНА, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри початкової освіти

  • Інна ЛИТВИН, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри початкової освіти

  • Аліна ЗАЇКА, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

Завантаження

Опубліковано

31.12.2024

Як цитувати

ТАКТИЛЬНІ ПОСІБНИКИ ЯК ЗАСІБ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ. (2024). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 4, 91-97. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-91-97