РОЛЬ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-3-33-40Ключові слова:
заклад вищої освіти; здоров’язбережувальне освітнє середовище; здоров’язбережувальна компетентність; здоров’я-збережувальні технології; підготовка майбутніх фахівцівАнотація
Статтю присвячено актуальній проблемі сучасної педагогічної науки – використанню в освітньому процесі вітчизняного закладу вищої освіти здоров’язбережувальних технологій, зумовленій державною політикою у сфері вищої освіти, вимогами міжнародних освітніх стандартів, нагальними потребами у здоровому способі життя студентської молоді.
Враховано, що у низці державних документів наголошується на важливості формування, збереження та зміцнення здоров’я членів суспільства, особливо студентської молоді, зокрема у Законах України «Про освіту», «Про вищу освіту» і «Про фізичну культуру і спорт», Концепції розвитку щоденного спорту в закладах освіти, Національній доктрині розвитку освіти, Концепції розвитку фізичної підготовки і спорту в системі Міністерства оборони України тощо.
Авторами глибоко проаналізовано наукові джерела з теми дослідження і з’ясовано сутність понять «здоров’язбережувальне освітнє середовище», «здоров’язбережувальна компетентність», «здоров’язбережувальні технології». Особливу увагу акцентовано на освітніх компонентах, які забезпечують формування у майбутніх фахівців здоров’язбережувальної компетентності.
У статті представлено основні класифікації здоров’язбережувальних технологій, запропонованих М. Кривою, Ю. Лозинською, М. Дяченко-Богун, Т. Шаповаловою. Оптимальною визнано класифікацію, запропоновану М. Кривою та Ю. Лозинською. Відповідно до цієї класифікації розрізняються такі види здоров’язбережувальних технологій: медико-гігієнічні, фізкультурно-оздоровчі, екологічні, технології забезпечення безпеки життєдіяльності, лікарсько-оздоровчі, особистісно розвивальні та соціально-адаптувальні, здоровʼязбережувальні освітні технології.
Встановлено, що зміст здоров’язбережувальних технологій характеризується основними здоров’язбережувальними складниками освітнього середовища, як-от: змістовим, аксіологічним, гносеологічним, екологічним, емоційно-вольовим, фізкультурно-оздоровчим, діяльнісним.
Подано результати проведеного анкетування серед студентів на предмет з’ясування питання «наскільки заклад вищої освіти сприяє створенню здоров’язбережувального середовища та формуванню у студентської молоді здоров’язбережувальної компетентності».
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вадим ТКАЧЕНКО, Іван КОМАРЬ, Сергій КОНДРАТЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.