АКТУАЛІТЕТИ ВИКЛАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-2-12-17Ключові слова:
психолого-педагогічні дисципліни; викладання; заклад вищої освіти; актуалітети; ринок освітніх послуг; навчання упродовж усього життяАнотація
Проаналізовано нормативно-правові документи в галузі освіти, стратегії розвитку людини і вищої освіти, словникову, науково-педагогічну і науково-психологічну літературу. Встановлено сутнісні характеристики основних педагогічних і психологічних категорій, чинників впливу на формування людини.
Визначено роль соціогуманітарних дисциплін, зокрема педагогіки і психології, у формуванні особистості майбутніх фахівців різних спеціальностей, акцентовано увагу на формуванні у них здатності навчатися у продовж усього життя і психолого-педагогічних компетентностях, затребуваних на ринку освітніх послуг для виконання різних ролей: викладача закладу вищої освіти, бізнес-тренера, ментора, тьютора, коуча, фасилітатора.
Розглянуто актуальність розроблення освітньо-професійних і освітньо-наукових програм на основі міждисциплінарного підходу до підготовки фахівців.
Виокремлено і позиціоновано актуалітети викладання психолого-педагогічних дисциплін, вирішення яких сприятиме забезпеченню майбутніх фахівців сукупністю систематизованих знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, необхідних у післявоєнний період для відновлення країни, розвитку громадянського суспільства.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Лариса ПЕТРЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.