СУЧАСНІ ЗАРУБІЖНІ МОДЕЛІ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-95-100Ключові слова:
математика, майбутній учитель математики, інклюзивне навчання, інклюзивне навчання математики, моделі і практики інклюзивного навчання математики, заклад загальної середньої освітиАнотація
Матеріал статті висвітлює результати аналізу різних зарубіжних моделей та практик інклюзивного навчання математики у закладах загальної середньої освіти. Результати дослідження є важливими у контексті модернізації освітньої програми підготовки майбутніх учителів математики. Встановлено, що зміст підготовки учителів математики потребує розгляд питань щодо реалізації практик інклюзивного навчання.
У статті обґрунтовано роль математики і математичної освіти у формуванні і розвитку особистості. Підкреслено, що у процесі навчання математики в умовах інклюзивної освіти важливо впроваджувати нові підходи, моделі та ефективні практики. У статті продемонстровано і порівняно декілька моделей реалізації інклюзивного навчання, зокрема інклюзивного навчання математики. Такий досвід зарубіжних країн може бути адаптований і частково реалізований у вітчизняній практиці, а також сприятиме модернізації професійної підготовки майбутніх учителів математики.
Підсумовано, що зарубіжний досвід демонструє широкий спектр моделей і практик інклюзивного навчання математики, що поєднує у собі адаптовані методики навчання, різні види диференційованого підходу, широке використання цифрових технологій й платформ, стратегії співпраці з учасниками психолого-педагогічного супроводу учня. У контексті вказаного для модернізації освітньої програми підготовки вчителів математики необхідно включити освітні компоненти і спеціалізовані модулі з інклюзивного навчання, що охоплюватимуть не лише теоретичні знання, а й практичні навички.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олександр СИЛЬМАН

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.