РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАСАД ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-19-24Ключові слова:
внутрішній аудит, самооцінювання, організаційно-педагогічні засади, освітня діяльність; забезпечення якості освітиАнотація
У статті розглянуто результати дослідження впровадження організаційно-педагогічних засад внутрішнього аудиту освітньої діяльності в закладах загальної середньої освіти.
Зауважено, що процес проведення внутрішнього аудиту (самооцінювання) освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти характеризується переходом від переважно контролюючої функції до розвиваючої, з акцентом на самовдосконалення закладів та підтримку індивідуального прогресу учнів.
Організаційно-педагогічні засади внутрішнього аудиту освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти структуровано на нормативні, технологічні та навчально-психологічні. Нормативні засади внутрішнього аудиту освітньої діяльності досліджуються шляхом вивчення нормативних документів закладів загальної середньої освіти, які приймаються на різних управлінських рівнях (національному, регіональному, локальному), регламентують їх діяльність, а також адміністративних та управлінських характеристик діяльності закладів освіти. Технологічні засади внутрішнього аудиту освітньої діяльності зумовлені особливостями розробки параметрів, факторів і критеріїв оцінювання освітньої діяльності закладу освіти, а також визначенням факторно-критеріальної моделі як основи оцінювання освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти. Навчально-психологічні засади досліджуваного феномену передбачають створення комфортних і безпечних умов просторово-предметної достатності; конструювання змісту освіти учасників освітнього процесу відповідно до сучасних тенденцій і уявлень про позитивну мотивацію на співпрацю; налагодження суб’єкт-суб’єктного типу відносин між усіма учасниками освітнього процесу на засадах людиноцентризму.
Порівняння результатів експериментальної та контрольної груп стало підставою для висновків про проведення об’єктивного та результативного внутрішнього аудиту освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти шляхом дотримання організаційно-педагогічних засад, визначених у роботі, підвищення рівня освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти та рівня готовності керівників до проведення внутрішнього аудиту.
Під час дослідження визначено організаційно-педагогічні засади, дотримання й реалізація яких в освітньому процесі закладу загальної середньої освіти забезпечить суттєве підвищення рівня якості надання освітніх послуг та проведення якісного внутрішнього аудиту.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Сніжана ОСИПЧУК

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.