ВНУТРІШНІЙ АУДИТ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЯК МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-13-18

Ключові слова:

внутрішній аудит, заклад загальної середньої освіти, якість освітньої діяльності, внутрішня система забезпечення якості, якість освіти

Анотація

У статті теоретично обґрунтовано внутрішній аудит як ключовий механізм забезпечення високої якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти.

Розкрито його роль у формуванні внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що ґрунтується на принципах дитиноцентризму, автономії закладу, цілісності управлінських процесів та безперервного вдосконалення освітніх практик.

Проаналізовано нормативно-правові засади функціонування внутрішнього аудиту на різних рівнях регулювання — від законодавства України до локальних нормативних актів закладів освіти, що забезпечує інтеграцію державних вимог і внутрішніх стратегій. Окреслено організаційні форми впровадження внутрішнього аудиту, зокрема створення власної служби, аутсорсинг та ко-сорсинг, а також методичні підходи до оцінювання освітнього середовища, педагогічної діяльності, системи оцінювання учнів та управлінських процесів.

Схарактеризовано методи збору та оброблення інформації, які забезпечують комплексність, об’єктивність та достовірність аудиторської оцінки, включно з аналізом документації, спостереженням, опитуванням та дослідженням навчально-методичних ресурсів.

Виокремлено основні труднощі практичної реалізації внутрішнього аудиту, серед яких кадрові обмеження, фінансові ресурси та організаційні виклики, що впливають на ефективність процедури.

Обґрунтовано, що впровадження внутрішнього аудиту дозволяє системно моніторити освітній процес, своєчасно виявляти недоліки, оптимізувати використання ресурсів та підвищувати ефективність діяльності закладу, а також зміцнювати довіру громадськості до освіти.

Біографії авторів

  • Тетяна ЗОРОЧКІНА, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка катедри початкової і спеціальної освіти

  • Дарина ЗДІР, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    викладачка катедри початкової і спеціальної освіти

Завантаження

Опубліковано

30.09.2025

Як цитувати

ВНУТРІШНІЙ АУДИТ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЯК МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 3, 13-18. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-13-18