КРЕАТИВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ: ГЕНДЕРНИЙ ВИМІР ТА ПРОФЕСІЙНА ЗНАЧУЩІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-49-54Ключові слова:
креативність, творчість, лікарі-стоматологи, гендерний вимір, професійна значущість, creativity, ingenuity, dentists, gender dimension, professional significanceАнотація
У статті встановлено, що незважаючи на важливість креативності для майбутніх лікарів-стоматологів, залишається недостатньо вивченою проблема діагностики її рівня та впливу гендерних відмінностей на її розвиток.
Використано комплекс теоретичних та емпіричних методів. В числі респондентів були студенти першого курсу стоматологічного факультеті Полтавського державного медичного університету. Для оцінки креативності задіяно тест-опитувальник Ф. Вільямса у модифікації Н. Бєльської. Збір і математичну обробку даних здійснено за допомогою Google-форми, а також описової статистики та t-критерію Стьюдента для порівняння середніх значень в MS Excel.
Тестування показало, що середнє арифметичне значення показника креативності у вибірці респондентів лежить у межах середнього рівня. Більшість студентів-стоматологів володіють достатнім або високим творчим потенціалом. Водночас, статистично значущих відмінностей у рівні креативності між юнаками та дівчатами не виявлено. Цей результат може бути наслідком обмежень дослідження або ж свідчити про те, що навчання сприяє нівелюванню гендерних відмінностей.
Отримано та систематизовано емпіричні дані щодо рівня креативності та її гендерних особливостей у майбутніх лікарів-стоматологів юнацького віку.
Експериментом підтверджено, що більшість майбутніх лікарів-стоматологів володіють достатнім або високим творчим потенціалом, що є передумовою для успішного вирішення клінічних завдань.
Виявлено відсутність статистично значущих гендерних відмінностей у креативності.
У подальшому планується провести лонгітюдні дослідження, розширити вибірку на інші спеціальності та вивчити зв'язок креативності з успішністю в навчанні та професії.
Introduction. It was found that despite the importance of creativity for future dentists, the problem of diagnosing its level and the influence of gender differences on its development remains insufficiently studied.
Purpose. To reveal the results of an empirical study of the tendency to manifest creativity and the gender characteristics of its development in future adolescent dentists.
Methods. A complex of theoretical and empirical methods was used. The respondents were first-year students of the Faculty of Dentistry of Poltava State Medical University. To assess creativity, the F. Williams test questionnaire modified by N. Belskaya was used. Data collection and mathematical processing were carried out using Google forms, as well as descriptive statistics and Student's t-test for comparing mean values in MS Excel.
Results. Testing showed that the arithmetic mean value of the creativity indicator in the sample of respondents is within the average level. Most dental students have sufficient or high creative potential. At the same time, no statistically significant differences in the level of creativity between boys and girls were found. This result may be a consequence of the limitations of the study or indicate that training contributes to the leveling of gender differences.
Originality. Empirical data on the level of creativity and its gender characteristics in future adolescent dentists were obtained and systematized.
Conclusion. The experiment confirmed that the majority of future dentists have sufficient or high creative potential, which is a prerequisite for the successful solution of clinical tasks. The absence of statistically significant gender differences in creativity was revealed. In the future, it is planned to conduct longitudinal studies, expand the sample to other specialties and study the relationship of creativity with academic and professional success.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Володимир МАКАРЕНКО

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.