ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ З БІОЛОГІЇ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ФІЗІОЛОГІЯ РОСЛИН»: ДЕЯКІ НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-77-84

Ключові слова:

предметна компетентність з біології; майбутні бакалаври природничих наук; навчальний курс «Фізіологія рослин»; науково-методологічні орієнтири професійної підготовки

Анотація

Актуалізовано проблему формування предметної біологічної компетентності майбутніх бакалаврів природничих наук в умовах модернізації змісту шкільної природничої освіти.

Проаналізовано роль і місце фахових фундаментальних дисциплін у процесі формування предметної компетентності з біології майбутніх бакалаврів природничих наук.

Закцентовано у цьому плані особливості набуття біологічної компетентності майбутніми бакалаврами природничих наук у процесі опанування навчального курсу «Фізіологія рослин» у контексті вимог Нової української школи.

Підтверджено, що важливим чинником формування компетентності з біології майбутніх бакалаврів природничих наук є насамперед забезпечення якісно нового рівня викладання фундаментальних біологічних дисциплін, де важливою стає ресурсність індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти.

Констатовано, що навчальна дисципліна «Фізіологія рослин» є складовою в системі професійної підготовки майбутніх бакалаврів природничих наук і основною ланкою формування предметної біологічної компетентності, а відтак,на часі фокусування дослідницьких зусиль на конкретизації науково методологічних орієнтирів викладання професійно орієнтованого курсу «Фізіологія рослин», що складають підходи: компетентнісний, системно-інтегрований та контекстний, які забезпечують цілісність освітнього процесу, і на основі яких відбувається професійна підготовка майбутніх фахівців.

З’ясовано, що набуття біологічної компетентності майбутніми бакалаврами природничих наук, як складової їх професійної підготовки, у процесі викладання навчальної дисципліни «Фізіологія рослин» передбачає єдність окреслених методологічних підходів.

До того ж, підвищення якості біологічної підготовки майбутніх бакалаврів природничих наук лежить у площині побудови саме педагогічної системи формування ключових і спеціальних компетентностей.

Запропоновано деякий педагогічний інструментарій реалізації методологічних підходів – який апробовується у практико-орієнтованій діяльності концепту формування компетентності з біології майбутніх бакалаврів природничих наук.

 

Біографія автора

  • Надія ГРАМАТИК, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

    кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка катедри технологічної освіти та природничих наук

Завантаження

Опубліковано

31.12.2024

Як цитувати

ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ З БІОЛОГІЇ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ФІЗІОЛОГІЯ РОСЛИН»: ДЕЯКІ НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ. (2024). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 4, 77-84. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-77-84