КОНЦЕПЦІЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ГРАФІЧНИХ ДИЗАЙНЕРІВ ДО ПРОЄКТУВАННЯ ОБ’ЄКТІВ ДИЗАЙНУ ЗАСОБАМИ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-4-135-144Ключові слова:
графічний дизайн; підготовка графічних дизайнерів; проєктування; цифрові технології; об’єкти дизайну; концепціяАнотація
В статті зазначено важливість розв’язання проблеми формування готовності майбутнього графічного дизайнера до професійної діяльності в контексті проєктування характерних для галузі об’єктів дизайну засобами цифрових технологій. Висвітлено розуміння дефініції «концепція» в педагогічній теорії, підкреслено залежність її проєктування від галузі та сфери застосування. Продемонстровано підходи до проєктування концепцій професійної підготовки майбутніх фахівців, зосереджуючи увагу переважно на підготовці майбутніх дизайнерів. Схарактеризовані авторські концепції з позиції їх структури. Узагальнено результати науково-теоретичних розвідок, згідно яких концепцією є систематизоване наукове знання і форма подання результатів дослідження, яке містить складові як теоретичної, так і практичної спрямованості (загальні положення (провідні ідеї, мету, завдання, принципи), методологічний (теоретико-методологічну основу), теоретичний (понятійно-категоріальний апарат), технологічний (змістовно-смислове наповнення досліджуваного процесу) і практичний (верифікацію отриманих результатів) концепти.
Висвітлено чотири групи вихідних положень концепції підготовки майбутніх фахівців з графічного дизайну до проєктування об’єктів дизайну засобами цифрових технологій, що сконцентровані на: зв’язку глобального ринку графічного дизайну, об’єктів графічного дизайну і засобів цифрових технологій, що забезпечують їх проєктування; зв’язку принципів професійної діяльності графічного дизайнера і процесу проєктування об’єктів дизайну; методології підготовки майбутніх графічних дизайнерів і власне підготовки майбутніх графічних дизайнерів до проєктування об’єктів дизайну засобами цифрових технологій. Окреслено мету, завдання і принципи реалізації концепції, що враховують принципи універсального дизайну, розкрито зміст методологічного, теоретичного, технологічного і практичного концептів. Підсумовано, що концепція спрямована на оперативне врахуванні у змісті підготовки вимог стейкхолдерів, ринку праці, запровадження цифрових технологій, що відповідають запитам галузей графічного дизайну та освіти.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Світлана БОРИСОВА

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.