АКТУАЛІТЕТИ ВИКЛАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Лариса ПЕТРЕНКО Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України https://orcid.org/0000-0002-7604-7273

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-2-12-17

Ключові слова:

психолого-педагогічні дисципліни; викладання; заклад вищої освіти; актуалітети; ринок освітніх послуг; навчання упродовж усього життя

Анотація

Проаналізовано нормативно-правові документи в галузі освіти, стратегії розвитку людини і вищої освіти, словникову, науково-педагогічну і науково-психологічну літературу. Встановлено сутнісні характеристики основних педагогічних і психологічних категорій, чинників впливу на формування людини.

Визначено роль соціогуманітарних дисциплін, зокрема педагогіки і психології, у формуванні особистості майбутніх фахівців різних спеціальностей, акцентовано увагу на формуванні у них здатності навчатися у продовж усього життя і психолого-педагогічних компетентностях, затребуваних на ринку освітніх послуг для виконання різних ролей: викладача закладу вищої освіти, бізнес-тренера, ментора, тьютора, коуча, фасилітатора.

Розглянуто актуальність розроблення освітньо-професійних і освітньо-наукових програм на основі міждисциплінарного підходу до підготовки фахівців.

Виокремлено і позиціоновано актуалітети викладання психолого-педагогічних дисциплін, вирішення яких сприятиме забезпеченню майбутніх фахівців сукупністю систематизованих знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, необхідних у післявоєнний період для відновлення країни, розвитку громадянського суспільства.

Біографія автора

  • Лариса ПЕТРЕНКО, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України

    докторка педагогічних наук, професорка,
    завідувачка відділу теорії і практики педагогічної освіти

Завантаження

Опубліковано

08.07.2024

Як цитувати

АКТУАЛІТЕТИ ВИКЛАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. (2024). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 2, 12-17. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-2-12-17