СУТНІСТЬ І СТРУКТУРА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ІНСПЕКТОРІВ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ

Автор(и)

  • Світлана КАЛАУР Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0001-8099-9392
  • Микола НАГОЛЮК Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0009-0006-9312-6690

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-2-61-68

Ключові слова:

компетентність; професійна компетентність; професійна підготовка; інформаційно-комунікаційні технології; інформаційно-комунікаційна компетентність; структурні компоненти; молодші інспектори прикордонної служби

Анотація

У статті проаналізовано наукові підходи щодо визначення поняття «інформаційно-комунікаційна компетентність» (далі – ІКК) молодших інспекторів прикордонної служби (далі – МІПС) та її структурних компонентів. Виявлено, що сучасні вимоги часу зумовили необхідність у формуванні та розвитку ІКК МІПС як однієї з провідних компонентів їх професійної компетентності. Автором проаналізовано основні поняття, що мають відношення до ІКК МІПС, запропоновано авторське визначення цього поняття та подано її структурні компоненти. Так, ІКК МІПС подано як складник професійної компетентності та інтегративну характеристику особистості, що на основі динамічної комбінації знань, умінь та практичних навичок системного та контекстного застосування інформаційно-комунікаційних технологій (далі – ІКТ) та електронних освітніх ресурсів в мережі Інтернет і відомчій мережі прикордонного відомства, забезпечує задоволення інформаційно-комунікаційних потреб для особистісного й професійного вдосконалення, та дозволяє ефективно виконувати професійні завдання в умовах службово-бойової діяльності та професійної підготовки, а також застосовувати сучасне обладнання, озброєння і військову техніку. З огляду на особливості професійних завдань службово-оперативної і бойової діяльності молодших інспекторів прикордонної служби, структуру їх ІКК висвітлено як поєднання ціннісно-мотиваційного, когнітивного, інформаційно-технологічного та операційного компонентів.

Біографії авторів

  • Світлана КАЛАУР, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

    докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності, керівниця центру післядипломної освіти

  • Микола НАГОЛЮК, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

    здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)»

Завантаження

Опубліковано

08.07.2024

Як цитувати

СУТНІСТЬ І СТРУКТУРА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ІНСПЕКТОРІВ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ. (2024). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 2, 61-68. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-2-61-68