ВИКОРИСТАННЯ ГЕЙМІФІКАЦІЇ ЯК ІНТЕРАКТИВНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-107-117Ключові слова:
стратегії навчання, гейміфікація, ігрові методики, мотивація, ігрове навчання, ефективне навчанняАнотація
У статті розглядаються переваги та особливості гейміфікації при викладанні іноземних мов. Автор констатує нестачу структурованих досліджень з означеної проблематики та аналізує публікації інших авторів, акцентуючи увагу на завданнях, які дозволяє вирішити використання ігрових методик, а також доводить їх ефективність та демонструє власні приклади використання даних методик на практиці.
Традиційні методи навчання поступово поступаються місцем інтерактивним, які стимулюють активну участь студентів у навчальному процесі та сприяють значно глибшому засвоєнню знань. Застосування інтерактивних методів навчання порівняно з традиційними має значні переваги, адже забезпечує краще засвоєння знань, розширення лексичного запасу, розвиток граматично правильного мовлення, здатності будувати складні синтаксичні конструкції, сприяє соціальній взаємодії та впевненості у спілкуванні іноземною мовою.
Інтерактивні способи навчання в цілому та ігрові методики зокрема допомагають зробити навчання іноземної мови більш цікавим, захоплюючим та ефективним. Завдяки таким методикам студенти краще запам’ятовують матеріал, розвивають критичне мислення та впевненіше використовують іноземну мову для виконання професійних завдань. Інтерактивність підвищує інтерес, заохочує до дії, виступає комплексом мотиваційних активностей та покращує запам’ятовування матеріалу.
Гейміфікація як інтерактивна комунікативна практика насамперед сприяє тому, щоб студенти стали активними учасниками процесу навчання. Замість традиційного пасивного сприйняття інформації, здобувачі освіти активно долучаються до обговорень, виконання завдань, рольових ігор, дискусій, що дозволяє моделювати ситуації, максимально наближені до реального мовлення. Спільна робота студентів такого характеру у парах та групах створює середовище, яке стимулює мовленнєву практику. Відтак даний підхід має позитивний вплив не лише на розвиток мовленнєвих навичок, а і в першу чергу, їх практичне використання. Проте впровадження та розробка інтерактивних ігрових практик викладання в Україні потребує подальшого розвитку та підвищення практичного аспекту їх застосування.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Зоряна РОМАШИНА

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.