СУЧАСНІ ЗАРУБІЖНІ МОДЕЛІ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олександр СИЛЬМАН Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0009-0009-0571-5674

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-95-100

Ключові слова:

математика, майбутній учитель математики, інклюзивне навчання, інклюзивне навчання математики, моделі і практики інклюзивного навчання математики, заклад загальної середньої освіти

Анотація

Матеріал статті висвітлює результати аналізу різних зарубіжних моделей та практик інклюзивного навчання математики у закладах загальної середньої освіти. Результати дослідження є важливими у контексті модернізації освітньої програми підготовки майбутніх учителів математики. Встановлено, що зміст підготовки учителів математики потребує розгляд питань щодо реалізації практик інклюзивного навчання.

У статті обґрунтовано роль математики і математичної освіти у формуванні і розвитку особистості. Підкреслено, що у процесі навчання математики в умовах інклюзивної освіти важливо впроваджувати нові підходи, моделі та ефективні практики. У статті продемонстровано і порівняно декілька моделей реалізації інклюзивного навчання, зокрема інклюзивного навчання математики. Такий досвід зарубіжних країн може бути адаптований і частково реалізований у вітчизняній практиці, а також сприятиме модернізації професійної підготовки майбутніх учителів математики.

Підсумовано, що зарубіжний досвід демонструє широкий спектр моделей і практик інклюзивного навчання математики, що поєднує у собі адаптовані методики навчання, різні види диференційованого підходу, широке використання цифрових технологій й платформ, стратегії співпраці з учасниками психолого-педагогічного супроводу учня. У контексті вказаного для модернізації освітньої програми підготовки вчителів математики необхідно включити освітні компоненти і спеціалізовані модулі з інклюзивного навчання, що охоплюватимуть не лише теоретичні знання, а й практичні навички.

Біографія автора

  • Олександр СИЛЬМАН, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти кафедри освітнього менеджменту, артменеджменту і соціальної роботи

Завантаження

Опубліковано

30.09.2025

Як цитувати

СУЧАСНІ ЗАРУБІЖНІ МОДЕЛІ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 3, 95-100. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-95-100