ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ УСПІШНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАСОБАМИ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-235-243

Ключові слова:

уроки фізичної культури; навчальна успішність; компетентнісний підхід; фізична підготовленість; дистанційне навчання; Нова українська школа; учні середнього шкільного віку

Анотація

Проаналізовано сучасний стан навчальної успішності учнів середніх класів на уроках фізичної культури в контексті реформування системи загальної середньої освіти України.

Встановлено значущість і пріоритетність компетентнісного підходу як методологічної основи оцінювання результатів навчання у предметній галузі «Фізична культура».

Визначено основні підходи та методи оцінювання навчальних досягнень учнів до і в процесі впровадження реформи Нової української школи (НУШ), що забезпечують комплексний і диференційований аналіз фізичної підготовленості учнів з урахуванням сучасних освітніх викликів.

Виокремлено ключові завдання і напрями розвитку навчального предмету «Фізична культура» в умовах НУШ, які спрямовані на формування базових фізичних компетентностей і підвищення мотивації до здорового способу життя.

Вмотивовано необхідність адаптації оцінювальних процедур до умов дистанційного навчання, викликаних карантинними обмеженнями через пандемію Covid-19 та впровадженням воєнного стану, що вплинуло на організацію навчального процесу.

Вивчено і узагальнено практичний досвід здійснення оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури, базуючись на результатах тестування рівня фізичної підготовленості школярів 6–9 класів.

Порівняно традиційні і модернізовані методики оцінювання з урахуванням вікових, статевих та індивідуальних особливостей учнів, що дозволяє підвищити об’єктивність і результативність навчального процесу.

Розроблено та запропоновано удосконалені підходи до оцінювання фізичної підготовленості, які враховують компетентнісний підхід і новітні педагогічні технології.

Рекомендовано подальші дослідження для системного вдосконалення процесу оцінювання, спрямованого на індивідуалізацію навчання та максимальне врахування особливостей фізичного розвитку учнів середнього шкільного віку.

Підсумовано, що застосування компетентнісного підходу у процесі формування навчальної успішності на уроках фізичної культури сприяє підвищенню мотивації учнів до систематичних занять фізичною активністю та забезпечує умови для розвитку здорового і соціально відповідального покоління в умовах Нової української школи.

Біографії авторів

  • Ірина УСАТОВА, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    кандидатка педагогічних наук, старша викладачка катедри спортивних ігор

  • Віталій ПУСТОВАЛОВ, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент катедри спортивних ігор

  • Тетяна КОРОЛЬ, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    старша викладачка катедри спортивних ігор

  • Вікторія СУПРУНОВИЧ, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    кандидатка наук з фізичного виховання і спорту, доцентка катедри спортивних ігор

  • Роман ХАЛЯВКА, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    викладач катедри спортивних ігор

Завантаження

Опубліковано

30.06.2025

Як цитувати

ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ УСПІШНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАСОБАМИ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 2, 235-243. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-235-243