УПРАВЛІННЯ ХОРЕОГРАФІЧНИМИ ПРОЄКТАМИ В КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРНИХ ТА КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-144-151

Ключові слова:

культурні та креативні індустрії; проєктна діяльність; мистецький проєкт; хореографічний проєкт; управління хореографічним проєктом; етапи управління проєктом

Анотація

Статтю присвячено дослідженню особливостей управління хореографічними проєктами у сфері культурних та креативних індустрій. Уточнено ключові поняття, як наприклад, «проєкт», «проєктна діяльність», «хореографічний проєкт», «управління проєктами», «управління хореографічними проєктами».

Розкрито відмінні риси між поняттями культурна та креативна індустрія. Креативні індустрії безпосередньо пов’язані з творчістю, відкриттям, новацією, комерційною діяльністю, поєднанням творчості з бізнесом. Водночас культурні індустрії фокусуються на збереженні та розвитку культури, передачі й поширенні культурних цінностей.

З’ясовано, що хореографічний проєкт вчені зараховують до обох різновидів індустрій, це залежить від його мети і спрямованості.

Наголошено на тому, що управління хореографічними проєктами варто розглядати як поєднання творчої та адміністративної (управлінської) роботи, спрямованої на ефективне втілення танцювальних ініціатив.

Проаналізовано всеукраїнські та регіональні хореографічні проєкти, зокрема телевізійні проєкти «Крок до зірок», «Танці з зірками» та «Танцюють всі!», танцювальний проєкт «Один на Один», багатожанровий всеукраїнський чемпіонат танців «Кубок ректора ЧНУ», авторський танцювально-терапевтичний майстер-клас Hush! Dance Therapy О. Шоптенко.

Встановлено, що відповідальність за реалізацію хореографічного проєкту розподіляється між кількома ключовими фахівцями, насамперед між менеджером хореографічного проєкту (продюсером, арт-менеджером, фінансовим директором), хореографом-постановником та режисером.

Особливу увагу було звернено на етапи управління хореографічним проєктом, зазначено, що існують такі основні стадії управління ним, як розробка концепції, планування, підготовка, реалізація, оцінка.

Біографії авторів

  • Вадим ТКАЧЕНКО, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    кандидат педагогічних наук, доцент катедри освітнього менеджменту, артменеджменту і соціальної роботи

  • Анна ОСТАПЕНКО, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    кандидатка педагогічних наук, старша викладачка катедри освітнього менеджменту, артменеджменту і соціальної роботи

  • Ольга АТАМАСЬ, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    кандидатка педагогічних наук, доцентка катедри теорії і методики фізичного виховання

Завантаження

Опубліковано

30.06.2025

Як цитувати

УПРАВЛІННЯ ХОРЕОГРАФІЧНИМИ ПРОЄКТАМИ В КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРНИХ ТА КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ УКРАЇНИ. (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 2, 144-141. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-144-151