СУЧАСНІ НЕЙРОНАУКОВІ АСПЕКТИ У ДОСЛІДЖЕННІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ (НА МАТЕРІАЛІ ІСТОРІЇ КУЛЬТУРИ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-80-88

Ключові слова:

електронне навчання (e-learning); освітня нейронаука; штучний інтелект в освіті; когнітивні процеси; історія культури; англійська мова; інтерактивні ресурси; цифрові технології; збереження культурної ідентичності

Анотація

Статтю присвячено комплексному дослідженню електронного навчання (e-learning) як сучасного культурного феномена, що динамічно розвивається під впливом цифрових технологій, крізь призму нейронаукового підходу в контексті вивчення історії культури та англійської мови.

Мета дослідження полягає в науковому аналізі e-learning як новітнього культурного явища з позицій нейронауки для оптимізації навчання гуманітарних дисциплін.

Для досягнення мети визначено такі завдання: розкрити нейронні механізми когнітивних процесів, що активізуються в умовах електронного навчання; здійснити порівняльний аналіз ефективності e-learning та традиційних методів навчання історії культури й англійської мови; оцінити вплив електронного навчання на формування міжкультурної компетентності та розвиток мовної майстерності студентів; окреслити перспективи застосування e-learning для збереження національної культурної ідентичності в контексті глобалізації освіти.

Методологія дослідження ґрунтується на комплексному застосуванні теоретичних (аналіз наукової літератури, синтез, узагальнення) та емпіричних (неструктуроване спостереження, анкетування) методів. Теоретичний аналіз дозволив виявити ключові концепції та підходи до досліджуваної проблеми, а емпіричні методи забезпечили збір первинних даних про досвід використання електронного навчання студентами.

Результати дослідження засвідчили значний потенціал e-learning у підвищенні навчальної мотивації та ефективності засвоєння знань, що обґрунтовує необхідність подальшого поглибленого вивчення нейронаукових аспектів електронного навчання з метою оптимізації освітнього процесу в цифровому середовищі

 

Біографії авторів

  • Віолетта УЛІЩЕНКО, Київський університет права НАН України

    докторка педагогічних наук, доцентка, професорка катедри загальнотеоретичних дисциплін

  • Андрій УЛІЩЕНКО, Національний університет харчових технологій

    кандидат педагогічних наук, доцент,
    доцент катедри ділової іноземної мови та міжнародної комунікації

Завантаження

Опубліковано

30.06.2025

Як цитувати

СУЧАСНІ НЕЙРОНАУКОВІ АСПЕКТИ У ДОСЛІДЖЕННІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ (НА МАТЕРІАЛІ ІСТОРІЇ КУЛЬТУРИ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ). (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 2, 70-88. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-80-88