ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ПАРАДИГМ ЯК ПРЕДМЕТ МЕТОДОЛОГІЧНОЇ РЕФЛЕКСІЇ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-1-5-13Ключові слова:
освітні парадигми; методологічні підходи; організація підготовки фахівців; міждисциплінарний підхід; мільтидисциплінарний підхід; трансдисциплінарний підхід; метадисциплінарний підхідАнотація
Проаналізовано феномен різноманіття методологічних підходів до організації підготовки фахівців у системі професійної освіти.
Позначено, що підготовка фахівців у різні історичні періоди засновувалася на різних методологічних підвалинах, серед яких перевага зазвичай віддавалася засвоєнню знань, але в останні десятиліття спостерігається зміна ціннісних орієнтирів освітньої діяльності.
Вмотивовано, що серед начасних методологічних підвалин виокремлюються міждисциплінарний, мільтидисциплінарний, трансдисциплінарний та метадисциплінарний підходи, які слугують основою освітніх парадигм у системах підготовки фахівців різних спеціальностей.
Схарактеризовано особливості організації освітнього процесу в системі професійної освіти на різній парадигмальній основі відповідно до компетентнісних вимог професійних стандартів і соціальних очікувань якості професійної освіти.
Позиціоновано цінність феномена парадигмальної множинності у перспективності його застосування в навчальному процесі закладів вищої освіти для забезпечення реального зв’язку із розвитком науки та професійними вимогами.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Євген Лодатко, Наталія ЛІБА, Станіслава ПАСЄКА

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.