ПОЗИТИВНЕ Й НЕГАТИВНЕ У ВИКОРИСТАННІ ChatGPT В НАВЧАННІ АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-3-52-60

Ключові слова:

штучний інтелект, ChatGPT, компетенція в академічному письмі, науково-дослідницький проєкт, переваги та труднощі використання ChatGPT під час навчання академічного письма

Анотація

Анотація. Ця стаття є внеском у сучасні дослідження, присвячені використанню Chat Generative Pre-Trained Transformer (ChatGPT) студентами ЗВО. ChatGPT – це відносно новий ресурс, розроблення та вдосконалення якого відбувається поряд із численними досягненнями в галузі штучного інтелекту (ШІ).

Низка наукових праць, які досліджують перспективи використання ChatGPT у сфері вищої освіти, виокремлюють значну кількість переваг цього ресурсу, зазначаючи водночас невизначеність норм його застосування і його вірогідний потенціал у формуванні вмінь академічного письма серед випускників ЗВО. При цьому, в дослідженнях висловлюється також занепокоєння щодо надмірного користування означеним чатом, що може призвести до нівелювання умінь навчання та розвитку ментальної інерції в суб’єктів пізнання. У зв’язку з цим, в академічних колах зазначається двоїстий характер ChatGPT: виконуючи роль ресурсу, здатного до збагачення навчального досвіду студентів та економії їхнього часу й зусиль, він також створює ризики вповільнення розвитку інтелекту людини, хоч і не здатен повністю замінити його. Крім того, ШІ породжує неоднозначність його сприйняття серед педагогів, оскільки надмірна залежність студентів від ChatGPT може розвинути в них академічний паразитизм.

Отже, основна мета цього дослідження полягає в тому, щоб передбачити потенційні переваги використання ChatGPT під час виконання студентами університету дослідницького проєкту та набуття ними вмінь академічного письма, й визначити ймовірні виклики та проблеми, які цей чат може спричинити.

Послуговуючись методами теоретичного позиціонування, порівняльно-критичного аналізу та дослідницької процедуралізації, ця стаття висвітлює концепцію ChatGPT, характеризуючи його позитивні й негативні властивості, які можуть виявитись у ході виконання наукової праці.

До того ж, у цій статті надається різнобічне уявлення про можливість інтеграції ШІ у сферу вищої освіти, а також обґрунтовується перспектива подальших досліджень у цій галузі, зокрема щодо поміркованого використання ChatGPT під час навчання академічного письма у ЗВО.

Біографії авторів

  • Олена ВОВК, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    докторка педагогічних наук, професорка,
    професорка катедри англійської філології та методики навчання англійської мови

  • Дарина КРИВОШИЯ, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    магістерка

Завантаження

Опубліковано

30.09.2024

Як цитувати

ПОЗИТИВНЕ Й НЕГАТИВНЕ У ВИКОРИСТАННІ ChatGPT В НАВЧАННІ АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА. (2024). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 3, 52-60. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-3-52-60