ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-2-124-129Ключові слова:
комунікативна компетентність; іншомовна комунікативна компетентність; майбутні керівники закладів освіти; професійна підготовка; освітній процес закладу вищої освітиАнотація
У статті обґрунтовано, що проблема формування комунікативної компетентності у майбутніх керівників закладів освіти у процесі вивчення іноземної мови є актуальною, оскільки перед закладом вищої освіти стоїть завдання щодо якісної підготовки професійно компетентного фахівця. Досліджено, що майбутнього керівника закладу освіти необхідно навчити самостійно вирішувати професійні завдання іноземною мовою.
Визначено, що встановлення контактів із закордонними закладами освіти, активне міжнародне партнерство у галузі освіти та науки вимагатиме від керівників закладів освіти практичного володіння іноземною мовою, у тому числі англійською. Констатуючи цей факт, зазначено, що однією з головних якостей керівника закладу освіти стає професійна іншомовна комунікативна компетентність.
Проаналізовано два підходи у формуванні комунікативної компетентності в освітньому процесі закладу вищої освіти: формування комунікативної компетентності як компонента моделі, структури, складу професійної підготовки фахівця конкретного виду діяльності; різні види компетентності, які виступають як ключові кваліфікації майбутнього керівника: професійна компетентність, соціокультурна компетентність; культурологічна компетентність.
Схарактеризовано, що формування комунікативної компетентності у майбутніх керівників закладів освіти у процесі викладання іноземної мови веде до оновлення якості освітнього середовища будь-якої предметної діяльності, що потребує кардинального переосмислення цілей, змісту, форм та методів професійної підготовки майбутніх керівників закладів освіти на новому рівні, що відповідає сучасним викликам суспільства.
Досліджено, що в основі комунікативної компетентності лежить діяльнісний підхід, що визначає здатність майбутнього керівника закладу освіти до спільної діяльності, співробітництва, адекватність у спілкуванні, ініціативність та передбачає підготовку стратегії спілкування, позиції, вибір стилю, дистанції спілкування, тощо.
На основі дослідження процесу становлення, розвитку, реалізації компетентнісного підходу в системі освіти, виявлено основні проблеми та протиріччя формування комунікативної компетентності у майбутніх керівників закладів освіти у процесі вивчення іноземної мови.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Олена МИХАЛЬЧУК
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.