ФІЛОСОФСЬКІ ОСНОВИ СЕСТРИНСЬКОЇ ОСВІТИ: ВПЛИВИ, ВИКЛИКИ ТА ПЕРЕВАГИ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-1-191-199Ключові слова:
філософські основи освіти; сестринська освіта; біхевіоризм; конструктивізмАнотація
У статті аналізуються дві широко використовувані загальні філософські основи сестринської освіти та педагогіки, які тісно з ними пов’язані – біхевіоризм та конструктивізм.
Досліджено вплив цих філософій на сестринську освіту, актуалізовано переваги та виклики їхнього застосування у навчанні сучасних сестер/братів медичних.
З’ясовано, що сестринська освіта, починаючи з розробки програми до оцінки, спирається на міцну основу біхевіористської педагогіки.
Виявлено також виклики біхевіористської педагогіки для сестринської освіти: більше зосередження на результатах та оцінці, та менше – на створені ефективного навчального середовища для практичного навчання, більше уваги змінам у структурі, процесах та змісті навчальних програм, аніж розробці педагогічних методів для ефективного навчання. Конструктивістська основа педагогіки також часто використовується у сестринській освіті. Такі концепти, як активне навчання, студентоцентроване навчання та групове навчання тісно пов'язані з конструктивізмом. В сестринській освіті проблемне навчання з використанням тематичних досліджень, картографування концепцій, навчання клінічному та критичному мисленню, через моделювання та набуття клінічного досвіду тісно пов’язані з конструктивістською педагогікою.
Проте усі ці методи будуть результативними, тільки тоді коли навчальне середовище буде чітко продумано, викладачі здійснять достатню попередню підготовку навчального середовища, а студенти будуть повністю залучені у навчальне середовище та процес.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Наталія ОЛІЙНИК
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.