ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ У ПРОЦЕСІ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СУСПІЛЬНИМ ДОВКІЛЛЯМ

Автор(и)

  • Леся ГАЛАМАНЖУК Камʼянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0001-9359-7261
  • Галина ВАТАМАНЮК Камʼянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-4236-107X

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-1-170-176

Ключові слова:

інтерактивні технології; комунікативна компетентність; старший дошкільник; формування; суспільне довкілля

Анотація

На підставі теоретичного дослідження показано, що впровадження інтерактивних технологій відповідає як віковим можливостям старших дошкільників, так і меті формування у них комунікативної компетентності на заняттях з ознайомлення із суспільним довкіллям. Виявлено, що формування комунікативної компетентності старших дошкільників спирається на створення інтерактивного середовища, яке дозволяє забезпечити безбарʼєрне спілкування і взаємодію дітей під час опрацювання ними навчальних завдань з ознайомлення із суспільним довкіллям.

Шляхом аналізу педагогічного досвіду засвідчено, що адекватними й дієвими інтерактивними методами формування комунікативної компетентності на заняттях з ознайомлення дітей із суспільним довкіллям є сюжетно-рольові, рухливі, музичні та інші види ігор, групова робота, робота у парах, колективна робота.

З метою подолання пасивності окремих дітей планування до заняття за інтерактивними технологіями передбачає підготовку навчального матеріалу про суспільне довкілля у формі, за якої зміст кожного завдання поділяється на окремі взаємоповязані ділянки, що виконуються учасниками взаємодії індивідуально й водночас є узгодженими та скоординованими між собою.

Застосування інтерактивних технологій дозволяє знайомити старших дошкільників із основними складовими суспільного довкілля («Я у суспільстві, моя родина і люди навколо мене, моє житло і Батьківщина, правила дюдсього співжиття»). При цьому, засвоюючи навчальний матеріал у спілкуванні та взаємодії з ровесниками, старший дошкільник вдосконалює і свою комунікативну компетентність.

Біографії авторів

  • Леся ГАЛАМАНЖУК, Камʼянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

    докторка педагогічних наук, професорка катедри теорії та методик дошкільної освіти

  • Галина ВАТАМАНЮК, Камʼянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

    кандидатка педагогічних наук, доцентка катедри теорії та методик дошкільної освіти

Завантаження

Опубліковано

10.04.2024

Як цитувати

ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ У ПРОЦЕСІ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СУСПІЛЬНИМ ДОВКІЛЛЯМ. (2024). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 1, 170-176. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-1-170-176