РЕЗУЛЬТАТИ ФОРМУВАЛЬНОГО ЕТАПУ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ З ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЛІЦЕЇСТІВ У ЗАКЛАДАХ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ВІЙСЬКОВОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-184-192Ключові слова:
ліцеїст, інформаційно-комунікаційна компетентність, навчальний процес, освітньо-інформаційне середовище, військова освіта, ІКТ, майбутні фахівці, цифрове суспільствоАнотація
У статті висвітлено результати формувального етапу педагогічного експерименту, що мав на меті перевірку ефективності авторської моделі та методики формування інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКК) ліцеїстів закладів спеціалізованої середньої освіти військового профілю. Дослідження здійснювалося протягом 2024–2025 років у трьох провідних військових ліцеях України із залученням 444 ліцеїстів 10-х класів, розподілених на контрольну та експериментальну групи.
В експерименті було визначено п’ять критеріїв сформованості ІКК: ціннісно-мотиваційний, інтелектуальний, інформаційно-технологічний, поведінково-діяльнісний та суб’єктний. Рівні їхньої сформованості оцінювалися з використанням спеціально розробленого діагностичного інструментарію, що передбачав анкетування, тестування й оцінювання практичних навичок.
Отримані дані засвідчили позитивну динаміку у формуванні ІКК в експериментальній групі. Встановлено статистично значуще зростання кількості ліцеїстів із достатнім та високим рівнями сформованості ІКК за всіма критеріями порівняно з контрольною групою. Статистичний аналіз результатів за t-критерієм Стьюдента підтвердив не випадковість отриманих відмінностей, що дало змогу довести ефективність авторської моделі й методики.
Результати дослідження переконливо підтвердили гіпотезу про доцільність використання запропонованих педагогічних підходів до формування ІКК у ліцеїстів.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Євген СУДНІКОВ

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.