СТРУКТУРА І ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМ ОСВІТИ В ТУРЕЧЧИНІ ТА АЗЕРБАЙДЖАНІ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2024-1-146-150Ключові слова:
Туреччина; Азербайджан; освіта; система освіти; організація системи освітиАнотація
Стаття присвячена системам освіти Туреччини та Азербайджану. Туреччина та Азербайджан – дві тюркські держави зі спорідненою історією та культурними зв'язками. Однак системи освіти, певні структури та підходи до організації освітньої діяльності обох країнах різняться. У цій статті розглядаються та порівнюються базова структура та організація систем освіти в Туреччині та Азербайджані. Зважаючи на подібності та відмінності систем освіти обох країн, увага приділяється чинникам успіху та напрямам удосконалення освіти.
Мета дослідження – окреслити подібність та відмінність систем освіти обох країн, висвітлити фактори успіху та напрями вдосконалення освіти.
Методи дослідження. При вивченні цієї проблеми використовувалися історико-порівняльні методи, аналіз освітньої практики, теоретичний аналіз та методи узагальнення.
Оригінальність. Система освіти в обох країнах перебуває у віданні Міністерств національної освіти. Ці міністерства організують програми, тести та процеси оцінювання з метою підвищення якості освіти та дотримання чинних стандартів. Освітні системи розрізняються за кількістю навчальних годин, режимами тестування та змістом навчальних програм. В обох країнах Уряди надають фінансову підтримку освіті та встановлюють стандарти її доступності та організаційну основу.
Результати. Структура та організація систем освіти у Туреччині та Азербайджані мають як подібні, так і різні риси. Обидві країни мають спільні точки зору щодо надання обов'язкової та безкоштовної освіти, функціонування дитячих садочків, початкової школи, середньої ланки загальноосвітньої школи та закладів університетського рівня. Однак наявні й відмінності відносно вікових обмежень, особливостей вступу до університетських закладів, типів шкіл та політики в галузі освіти.
Висновки. У ході дослідження з'ясувалися декотрі відмінності, які формуються відповідно до освітніх потреб та культурних особливостей країн. Системи освіти обох країн спрямовані на передавання базових знань та навичок учням і забезпечення внеску в економічний, соціальний та культурний розвиток країни. Важливе значення при цьому має постійний розвиток та вдосконалення систем освіти в Туреччині та Азербайджані. Політика в галузі освіти, методи викладання та навчальні програми мають оновлюватися і оновлюються задля адаптації до потреб учнів. Це свідчить про те, що обидві країни можуть мати систему освіти, яка забезпечує підготовку більш кваліфікованих та талановитих людей.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Озер ЧАКМАК
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.