ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ІНТЕГРАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КУРСАНТІВ ТА СЛУХАЧІВ КИЇВСЬКОГО ІНСТИТУТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ З ВИКОРИСТАННЯМ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-117-127

Ключові слова:

інтегральна компетентність, симуляційні технології, курсанти, слухачі, військова освіта, Національна гвардія України

Анотація

У статті розглянуто проблему підвищення рівня сформованості інтегральної компетентності курсантів та слухачів Київського інституту Національної гвардії України шляхом застосування симуляційних технологій у професійній підготовці. Обґрунтовано необхідність інноваційних підходів у військовій освіті з огляду на сучасні виклики безпекового середовища та бойового досвіду військових формувань України.

Здійснено порівняльний аналіз контрольних та експериментальних груп із метою емпіричної перевірки гіпотези дослідження. Методологія дослідження ґрунтується на педагогічному експерименті з поетапним вимірюванням рівнів інтегральної компетентності за трьома критеріями: психологічним, когнітивним та рефлексивним.

Використано інструменти тестування, кейс-аналізу, симуляційних сценаріїв, а також статистичний аналіз даних на основі χ²-критерію Пірсона.

У результаті експерименту виявлено позитивну динаміку розвитку інтегральної компетентності майбутніх офіцерів та офіцерів в експериментальних групах. Для курсантів найбільша позитивна динаміка відзначена за психологічним і когнітивним критеріями, що свідчить про високу сприйнятливість молодшої аудиторії до цифрових та інтерактивних методів навчання. Для слухачів найбільш виражений прогрес виявлено за рефлексивним критерієм, що зумовлено наявністю практичного бойового й службового досвіду, який дозволяє глибше осмислювати результати навчальних сценаріїв. У контрольних групах статистично значущих змін не зафіксовано.

Біографії авторів

  • Михайло МЕДВІДЬ, Київський інститут Національної гвардії України

    доктор економічних наук,  професор, заступник начальника інституту з навчально-методичної роботи

  • Павло КРАСОВСЬКИЙ, Київський інститут Національної гвардії України

    начальник центру імітаційного моделювання

  • Максим КТІТОРОВ, Київський інститут Національної гвардії України

    кандидат юридичних наук, старший дослідник, заступник начальника інституту з наукової роботи

  • Сергій СОВІНСЬКИЙ, Київський інститут Національної гвардії України

    старший викладач кафедри тактики факультету службово-бойової діяльності Національної гвардії України

  • Сергій КРУГЛОВ, Київський інститут Національної гвардії України

    заступник начальника інституту по роботі з особовим складом

  • Сергій ЗІНЧЕНКО, Київський інститут Національної гвардії України

    Заступник начальника центру імітаційного моделювання – начальник науково-дослідного відділення перспектив розвитку та проблеми супроводження моделей операцій та спеціальних дій

Завантаження

Опубліковано

30.09.2025

Як цитувати

ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ІНТЕГРАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КУРСАНТІВ ТА СЛУХАЧІВ КИЇВСЬКОГО ІНСТИТУТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ З ВИКОРИСТАННЯМ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 3, 117-127. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-117-127