СУТЬ, ФОРМИ ТА МЕТОДИ ВИХОВАННЯ МОРАЛЬНО-ЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В УКРАЇНІ ТА ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-55-61Ключові слова:
морально-етична культура, виховання, майбутні вчителі, форми, методи, ЗВО, Україна, Велика БританіяАнотація
У статті з’ясовано суть морально-етичної культури та визначено найбільш дієві форми і методи її виховання у майбутніх учителів в освітньому процесі закладів вищої освіти як в Україні, так і у Великій Британії.
Установлено, що морально-етична культура являє собою інтегровану якість особистості майбутнього вчителя та розвивається в ході постійного розв’язання педагогічних завдань, які пов’язані з моральним та етичним вихованням школярів. Виховання та подальший розвиток морально-етичної культури майбутнього вчителя здійснюється в процесі його активної участі в професійній діяльності. Морально-етичну культуру майбутнього вчителя визначаємо як систему моральних та культурних цінностей, ціннісних орієнтацій і моральних норм.
З’ясовано, що процес виховання морально-етичної культури майбутніх учителів поєднує як традиційні, так і інтерактивні методи. Серед провідних форм та методів виховання морально-етичної культури майбутніх учителів у ЗВО України можна назвати: організацію тематичних досліджень та рольових ігор; мозковий штурм; спільну розробку етичних кодексів для аналізу складних ситуацій; проведення діалогу; моделювання етичної поведінки; проведення аудиторних занять з використанням інтерактивних методів навчання; розробку власного «Кодексу етики вчителя» через спільні вправи; заохочення майбутніх учителів до осмислення своїх професійних ролей, обов’язків та етичних наслідків своїх дій; надання прикладів етичної поведінки; заохочення групових обговорень для генерування ідей та розв’язання етичних ситуацій; залучення студентів до роботи в малих групах для сприяння діалогу та взаємодії; аналіз студентами педагогічних відео з метою виявлення порушення етичних норм та деякі інші.
Установлено, що, на відміну від України, у Великій Британії звертається особлива увага на етичну освіту вчителя. Порівняно форми та методи виховання морально-етичної культури майбутніх учителів як в Україні, так і у Великій Британії. Визначено і перешкоди, які заважають ефективній організації етичної освіти майбутніх учителів у Великій Британії.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Василь ЖУКОВ

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.