КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ НА ПРИКЛАДІ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТА «АНАЛІТИЧНА ГЕОМЕТРІЯ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-74-80

Ключові слова:

компетентнісний підхід, компетенція, компетентність, майбутній вчитель математики, аналітична геометрія

Анотація

Розглянуто окремі питання компетентнісного підходу в освітньому середовищі вищої школи та особливості його впровадження як одного із ефективних засобів підвищення професійної компетентності майбутніх учителів математики на прикладі освітнього компонента «Аналітична геометрія».

Проаналізовано сутність і взаємозв’язок понять «компетентність» та «компетенція». Обґрунтовано компетентнісний підхід до професійної підготовки сучасного фахівця. Встановлено, що основною особливістю компетентнісного підходу є формування й розвиток у здобувачів освіти  вміння аналізувати і прогнозувати результати праці, розмірковувати й оцінювати професійні ситуації і проблеми; усвідомлювати розуміння особистої відповідальності за результати праці; приймати раціональні рішення у вирішенні конкретних завдань і проблем.

Уточнено  сутність професійної компетентності  майбутнього вчителя математики, обґрунтовано ефективність компетентнісного підходу  в  освітньому середовищі вищої школи при підготовці майбутніх вчителів математики в сучасних умовах; визначено компетентнісні підходи формування навичок практичної діяльності  у процесі вивчення освітнього компонента «Аналітична геометрія».

Запропоновано  зміст  методичної  підготовки майбутніх вчителів математики здійснювати у тісному зв’язку із змістом курсу геометрії у закладах загальної середньої освіти. Виявлено, що компетентнісний підхід,  зорієнтований на змістово-функціональний аспект професійної  підготовки   майбутніх вчителів математики, успішно реалізується при викладанні освітнього компонента «Аналітична геометрія».

Обґрунтовано  необхідність  впровадження компетентнісного підходу в освітній процес вищої школи через організацію  проблемно-орієнтованого  навчання, стимулювання  самостійного  пошуку  інформації, творче розроблення власних проєктів.

 

 

Біографія автора

  • Ольга КРАВЧУК, Волинський національний університет імені Лесі Українкио

    кандидатка педагогічних наук, доцентка катедри математичного аналізу та статистики,

Завантаження

Опубліковано

30.09.2025

Як цитувати

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ НА ПРИКЛАДІ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТА «АНАЛІТИЧНА ГЕОМЕТРІЯ». (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 3, 74-80. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-3-74-80