РОЗВИТОК ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-171-176Ключові слова:
майбутній учитель, вчитель інформатики, дослідницька компетентністьАнотація
У статті розглядається проблема формування дослідницької компетентності майбутніх учителів інформатики як ключового компоненту їхньої професійної підготовки.
Підкреслюється, що попри нормативні вимоги, рівень сформованості цієї компетентності залишається недостатнім.
Проаналізовано наукові підходи до трактування поняття «дослідницька компетентність» у педагогіці та її структурні компоненти: мотиваційно-ціннісний, інформаційно-змістовий, діяльнісно-поведінковий і оцінювально-рефлексивний.
Запропоновано освітній хакатон як ефективний інноваційний формат для розвитку дослідницької компетентності у міждисциплінарному контексті.
На прикладі навчального хакатону «Інклюзія в цифрі» продемонстровано поетапне впровадження ключових компонентів дослідницької діяльності: від мотивації та аналізу проблем до створення та презентації інклюзивних цифрових продуктів.
Описано кейсові завдання, що спрямовані на розв’язання актуальних освітніх викликів із врахуванням потреб дітей з особливими освітніми потребами. Окрему увагу приділено критеріям оцінювання проєктів і рефлексивному аналізу діяльності студентів.
Отримані результати свідчать про ефективність хакатону як дидактичного інструменту для інтеграції теорії та практики, розвитку критичного мислення, креативності та професійної самореалізації.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Дар’я ТІНЬКОВА, Анна ТКАЧЕНКО

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.