РОЗВИТОК ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-171-176

Ключові слова:

майбутній учитель, вчитель інформатики, дослідницька компетентність

Анотація

У статті розглядається проблема формування дослідницької компетентності майбутніх учителів інформатики як ключового компоненту їхньої професійної підготовки.

Підкреслюється, що попри нормативні вимоги, рівень сформованості цієї компетентності залишається недостатнім.

Проаналізовано наукові підходи до трактування поняття «дослідницька компетентність» у педагогіці та її структурні компоненти: мотиваційно-ціннісний, інформаційно-змістовий, діяльнісно-поведінковий і оцінювально-рефлексивний.

Запропоновано освітній хакатон як ефективний інноваційний формат для розвитку дослідницької компетентності у міждисциплінарному контексті.

На прикладі навчального хакатону «Інклюзія в цифрі» продемонстровано поетапне впровадження ключових компонентів дослідницької діяльності: від мотивації та аналізу проблем до створення та презентації інклюзивних цифрових продуктів.

Описано кейсові завдання, що спрямовані на розв’язання актуальних освітніх викликів із врахуванням потреб дітей з особливими освітніми потребами. Окрему увагу приділено критеріям оцінювання проєктів і рефлексивному аналізу діяльності студентів.

Отримані результати свідчать про ефективність хакатону як дидактичного інструменту для інтеграції теорії та практики, розвитку критичного мислення, креативності та професійної самореалізації.

Біографії авторів

  • Дар’я ТІНЬКОВА, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    докторка філософії, старша викладачка кафедри автоматизації
    та комп'ютерно-інтегрованих технологій

  • Анна ТКАЧЕНКО, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

    кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри фізики

Завантаження

Опубліковано

30.06.2025

Як цитувати

РОЗВИТОК ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ. (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 2, 171-176. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-171-176