УРАХУВАННЯ ГЕНДЕРНИХ І КОНФЕСІЙНИХ НОРМ У ХОЛІСТИЧНОМУ ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: ПОГЛЯДИ АЗЕРБАЙДЖАНСЬКИХ УЧИТЕЛІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-137-143

Ключові слова:

холістичне утворення; викладання англійської мови; гендерні норми; релігійна сензитивність; інклюзивна педагогіка; Азербайджан

Анотація

Анотація. У запропонованій статті розглядається як вчителі англійської мови в азербайджанських приватних школах інтерпретують і впроваджують цілісну педагогіку з урахуванням гендерних та релігійних особливостей.

Дослідження передбачало використання конвергентного підходу зі змішаними методами, у якому взяли участь 35 вчителів шляхом проведення опитувань, інтерв'ю та 40 аудиторних спостережень у семи міських школах.

Кількісні дані засвідчили, що 71% учасників скоригували зміст уроку відповідно до гендерних норм, тоді як 60% уникали релігійних тем. Тематичний аналіз виявив три ключові проблеми: поверхове сприйняття ґендерної проблематики, символічне ставлення до релігії та інституційні обмеження, зумовлені культурним консерватизмом та невизначеністю політики.

У результаті дослідження було виявлено, що хоча формально підтримується цілісність освіти, на заняттях, як правило, робиться наголос на мотивації і гармонії, а не на розвитку критичного мислення, етичних міркувань або формуванні ідентичності.

Вчителі часто уникали обговорення делікатних тем через боязкість негативної реакції, хоча деякі висловлювали зацікавленість у тому, щоб звернутися до них з більш чітким керівництвом і підтримкою.

Дослідження завершується практичними рекомендаціями, які допоможуть краще узгодити ідеали холістичної освіти з практикою інклюзивного навчання у культурно-консервативних та пострадянських умовах.

Біографії авторів

  • Ельнур ПАШАЄВ, Хазарський університет

    аспірант Школи педагогіки

  • Фідан САЛІМОВА, Азербайджанський університет мов

    кандидатка філологічних наук, доцентка катедри європейських мов

Завантаження

Опубліковано

30.06.2025

Як цитувати

УРАХУВАННЯ ГЕНДЕРНИХ І КОНФЕСІЙНИХ НОРМ У ХОЛІСТИЧНОМУ ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: ПОГЛЯДИ АЗЕРБАЙДЖАНСЬКИХ УЧИТЕЛІВ. (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 2, 137-143. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-137-143