УРАХУВАННЯ ГЕНДЕРНИХ І КОНФЕСІЙНИХ НОРМ У ХОЛІСТИЧНОМУ ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: ПОГЛЯДИ АЗЕРБАЙДЖАНСЬКИХ УЧИТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-137-143Ключові слова:
холістичне утворення; викладання англійської мови; гендерні норми; релігійна сензитивність; інклюзивна педагогіка; АзербайджанАнотація
Анотація. У запропонованій статті розглядається як вчителі англійської мови в азербайджанських приватних школах інтерпретують і впроваджують цілісну педагогіку з урахуванням гендерних та релігійних особливостей.
Дослідження передбачало використання конвергентного підходу зі змішаними методами, у якому взяли участь 35 вчителів шляхом проведення опитувань, інтерв'ю та 40 аудиторних спостережень у семи міських школах.
Кількісні дані засвідчили, що 71% учасників скоригували зміст уроку відповідно до гендерних норм, тоді як 60% уникали релігійних тем. Тематичний аналіз виявив три ключові проблеми: поверхове сприйняття ґендерної проблематики, символічне ставлення до релігії та інституційні обмеження, зумовлені культурним консерватизмом та невизначеністю політики.
У результаті дослідження було виявлено, що хоча формально підтримується цілісність освіти, на заняттях, як правило, робиться наголос на мотивації і гармонії, а не на розвитку критичного мислення, етичних міркувань або формуванні ідентичності.
Вчителі часто уникали обговорення делікатних тем через боязкість негативної реакції, хоча деякі висловлювали зацікавленість у тому, щоб звернутися до них з більш чітким керівництвом і підтримкою.
Дослідження завершується практичними рекомендаціями, які допоможуть краще узгодити ідеали холістичної освіти з практикою інклюзивного навчання у культурно-консервативних та пострадянських умовах.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ельнур ПАШАЄВ, Фідан САЛІМОВА

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.