ВРАХУВАННЯ ІНТЕРЕСІВ СТЕЙКГОЛДЕРІВ ПРИ ОНОВЛЕННІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ГРАФІЧНИХ ДИЗАЙНЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-129-137Ключові слова:
майбутні графічні дизайнери; підготовка графічних дизайнерів; оновлення; stakeholder approach; стейкголдери; освітня програмаАнотація
У статті розглядається застосування stakeholder approach у контексті оновлення змісту підготовки майбутніх графічних дизайнерів до професійної діяльності. Дослідження спрямовано на пошук шляхів врахування інтересів зацікавлених сторін з метою досягнення якісних змін в освітньому процесі з урахуванням актуальних вимог ринку праці, технологічних змін та очікувань з боку суспільства.
Зосереджено увагу на презентації результатів аналізу груп стейкголдерів, врахування інтересів яких є ключовим при оновленні змісту підготовки майбутніх графічних дизайнерів. Подано огляд попередніх досліджень і висвітлено теоретичні основи stakeholder approach, зокрема його адаптацію до сфери вищої освіти.
Подано класифікацію стейкголдерів на підґрунті визначення їх впливовості і зацікавленості у співпраці з представниками освітньої програми. Здійснено класифікацію стейкголдерів на внутрішніх і зовнішніх з подальшим уточненням підгруп і сфер інтересів. Розроблено діаграму аналізу відповідності груп стейкголдерів критеріям визначення ключових стейкголдерів оновлення змісту підготовки майбутніх графічних дизайнерів (впливовості, зацікавленості, легітимності, значимості й терміновості), що дозволило ідентифікувати ключові групи стейкголдерів і спрогнозувати групи стейкголдерів, які в подальшому можуть набути більшого впливу.
Доведено, що на визначення ключових груп стейкголдерів і пріоритетності врахування їх пропозицій мають суттєвий вплив засади формування простору освітньої програми та відповідні цінності й очікування ключових груп стейкголдерів.
Схарактеризовано пріоритетність орієнтації на професійну самореалізацію майбутніх графічних дизайнерів з урахуванням вимог ринку праці, студентоцентрованості освітнього процесу. Оновлення змісту підготовки майбутніх графічних дизайнерів безпосередньо залежить від потреб ключових груп стейкголдерів, тенденцій у проєктуванні об’єктів дизайну, притаманних міжнародному і національному ринку графічного дизайну; розвитку засобів цифрових технологій.
Окреслено потребу у подальших дослідженнях, що стосуються розробки ефективних моделей взаємодії з різними стейкголдерами у сфері підготовки графічних дизайнерів.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Світлана БОРИСОВА, Ігор ГЕВКО

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.