ЦИФРОВІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ЕФЕКТИВНОЇ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ФАХІВЦІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-13-19Ключові слова:
цифрові технології; неперервний професійний розвиток; фахівці охорони здоров’я; післядипломна освіта; інноваційні технології; штучний інтелектАнотація
У статті акцентовано увагу на необхідності дослідження й упровадження цифрових та інноваційних педагогічних технологій у післядипломну освіту фахівців охорони здоров’я з метою неперервного професійного розвитку, удосконалення компетентностей та якостей відповідно до змін та викликів в сучасного суспільства.
Використано методи теоретичного аналізу, спостереження, порівняння, узагальнення наукових праць із проблеми дослідження технологій у системі післядипломної освіти фахівців охорони здоров’я.
Виокремлено інтерактивні, тренінгові, симуляційні, цифрові, технології штучного інтелекту в системі неперервного професійного розвитку на етапі післядипломної освіти, Визначено, що цифровізація та педагогічні інновації в системі післядипломної освіти замінюють роль сучасного викладача, який він все більше набуває функцій консультанта, порадника, модератора, фасилітатора, наставника, коуча, що вимагає від нього психолого-педагогічної підготовки.
Наукова новизна результатів дослідження полягає в обґрунтовані сутності й можливості застосування цифрових технологій для використання в післядипломній освіті фахівців охорони здоров’я.
Вирізнено цифрові ресурси та інструменти в освітньому процесі, що використовуються для онлайн-занять, конференцій, вебінарів, практичних занять, відпрацювання навичок (платформи Moodl, Zoom, Google Clasroom, Google Meet та інші).
Зазначено, що в медичній освіті можуть використовуватися спеціалізовані медичні платформи (Coursera, Medscape Education, BMJ Learning, edX (курси з медицини) тощо). Технології штучного інтелекту виступають у ролі помічника, асистента як викладачів, так і фармацевтичних та медичних фахівців у системі неперервного професійного розвитку. Зокрема, штучний інтелект у галузі охорони здоров’я використовується для встановлення діагнозу, визначення персонального лікування, розроблення та клінічних випробувань лікарських препаратів, проведення наукових досліджень, оброблення результатів тощо.
Констатовано, що цифрові й педагогічні інноваційні технології відкривають нові можливості в освітньому процесі, забезпечують неперервний професійний розвиток фахівців охорони здоров’я в системі післядипломної освіти.
Подальші дослідження вбачаємо у впровадженні інтерактивних, тренінгових, цифрових технологій, технологій штучного інтелекту в підготовку фахівців охорони здоров’я як на додипломному, так і на післядипломному етапах з метою якісного неперервного професійного розвитку й постійного вдосконалення.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Лідія КАЙДАЛОВА

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.