ПРАКТИКА ПІДГОТОВКИ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ СИСТЕМ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Святослав КИЯШКО Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0009-0000-2938-0199

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-177-184

Ключові слова:

керівник закладу освіти, штучний інтелект, цифрова компетентність, цифровізація, інновації в освіті

Анотація

 Досліджено сучасний практичний стан підготовки керівників закладів освіти до впровадження систем штучного інтелекту (ШІ) у професійну діяльність. Розглянуто як міжнародний, так і національний досвід запровадження інструментів ШІ у сферу освітнього управління. Особливу увагу приділено аналізу актуальних ініціатив, освітніх програм, курсів підвищення кваліфікації, що спрямовані на розвиток цифрової грамотності та управлінських компетентностей у сфері ШІ. У процесі дослідження виокремлено ключові напрями використання ШІ в освітньому менеджменті, зокрема автоматизацію адміністративних процесів, прийняття рішень на основі даних, цифрову аналітику, адаптивне навчання та комунікацію. Зроблено акцент на важливості формування ШІ-грамотності як складника цифрової компетентності сучасного керівника.

Окреслено виклики, з якими стикаються керівники закладів освіти при спробах застосування ШІ-технологій: брак системної підготовки, нерівний доступ до ресурсів, етичні дилеми та нормативна неврегульованість.

Сформульовано висновки щодо актуального рівня готовності освітніх управлінців до роботи з ШІ і запропоновано напрями вдосконалення освітньої політики в цій сфері.

Біографія автора

  • Святослав КИЯШКО, Національний університет біоресурсів і природокористування України

    спірант катедри управління та освітніх технологій

Завантаження

Опубліковано

30.06.2025

Як цитувати

ПРАКТИКА ПІДГОТОВКИ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ СИСТЕМ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 2, 177-184. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-177-184