ПРАКТИКА ПІДГОТОВКИ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ СИСТЕМ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-2-177-184Ключові слова:
керівник закладу освіти, штучний інтелект, цифрова компетентність, цифровізація, інновації в освітіАнотація
Досліджено сучасний практичний стан підготовки керівників закладів освіти до впровадження систем штучного інтелекту (ШІ) у професійну діяльність. Розглянуто як міжнародний, так і національний досвід запровадження інструментів ШІ у сферу освітнього управління. Особливу увагу приділено аналізу актуальних ініціатив, освітніх програм, курсів підвищення кваліфікації, що спрямовані на розвиток цифрової грамотності та управлінських компетентностей у сфері ШІ. У процесі дослідження виокремлено ключові напрями використання ШІ в освітньому менеджменті, зокрема автоматизацію адміністративних процесів, прийняття рішень на основі даних, цифрову аналітику, адаптивне навчання та комунікацію. Зроблено акцент на важливості формування ШІ-грамотності як складника цифрової компетентності сучасного керівника.
Окреслено виклики, з якими стикаються керівники закладів освіти при спробах застосування ШІ-технологій: брак системної підготовки, нерівний доступ до ресурсів, етичні дилеми та нормативна неврегульованість.
Сформульовано висновки щодо актуального рівня готовності освітніх управлінців до роботи з ШІ і запропоновано напрями вдосконалення освітньої політики в цій сфері.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Святослав КИЯШКО

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.