ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗКУЛЬТУРНО-МАСОВОЇ РОБОТИ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-1-100-105

Ключові слова:

підготовка майбутніх учителів фізичної культури; фізкультурно-масова робота; підготовка педагогів до фізкультурно-масової роботи; цифровізація освіти; особливості фізкультурно-масової роботи в умовах цифровізації освіти

Анотація

У статті представлено аналіз проблеми підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-масової роботи в умовах цифровізації освіти. Фізичне виховання розглядається як важлива складова освітнього процесу, оскільки сприяє всебічному розвитку особистості, зміцненню здоров’я та формуванню навичок здорового способу життя.

Узагальнено різні підходи до проблеми підготовки учителів фізичної культури в закладах вищої освіти, такі як: питання оновлення змісту, форм і методів професійної підготовки вчителів фізичної культури; особливості використання педагогічних технологій у професійній підготовці майбутніх учителів фізичної культури; необхідність оволодіння майбутніми вчителями фізичної культури професійними знаннями; підготовку учителів фізичної культури до використання інформаційних технологій у викладацькій та тренерській діяльності.

Акцентовано увагу на важливості інтеграції цифрових технологій у фізичне виховання через використання мобільних додатків для відстеження фізичної активності (Google Fit, Strava); проведення онлайн-занять або інтерактивних уроків з теоретичної фізичної підготовки. Інтеграція цифрових технологій у фізичне виховання передбачає також гейміфікацію фізичного виховання, запровадження спортивних челенджів, турнірів та командних змагань з використанням цифрових технологій, використання VR/AR-інструментів для навчання техніці рухів.

Розглянуто питання модернізації вищої освіти в галузі підготовки вчителів фізичної культури, що нині відбувається в напрямі переорієнтації її пріоритетів з фізкультурно-спортивних на особистісно-людинотворчі відповідно до гуманістичної сутності фізкультурно-масової реальності. У статті доведено, що такий підхід детермінує новітній зміст фахової діяльності вчителя фізичної культури на основі сформованості в нього професійної культури.

Біографія автора

  • Дмитро ТРОЦЕНКО, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

    викладач катедри спортивних дисциплін, ігор і туризму

Завантаження

Опубліковано

31.03.2025

Як цитувати

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗКУЛЬТУРНО-МАСОВОЇ РОБОТИ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ. (2025). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія_«Педагогічні науки», 1, 100-105. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2025-1-100-105